Skip to content

Monitoring wizyjny

Szeroko rozpowszechnione i co do zasady dopuszczalne przepisami jest stosowanie monitoringu wizyjnego w obiektach handlowych. W przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w placówkach handlowych celem monitoringu jest zapewnienie bezpieczeństwa w lokalu oraz ochrona mienia przed kradzieżą. Interesy podmiotu stosującego monitoring nie mogą nadmiernie ograniczać prawa klientów i pracowników do prywatności. Pracodawca może zainstalować w miejscu pracy monitoring i nie musi pytać pracownika o zgodę. Reguluje to Artykuł 222 Kodeksu Pracy. Wykazano też, że takie działanie jest w pełni zgodne z RODO. Nagranie z monitoringu może stać się podstawą do nałożenia kary porządkowej na pracownika. Wynika tak z jednej z ostatnich decyzji Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Zgodnie ze stanowiskiem Prezesa UODO oraz Art. 222 § 3 Kodeksu pracy maksymalny termin przechowywania nagrań to 3 miesiące liczone od dnia nagrania. W ściśle określonych przypadkach termin ten może zostać jednak rozszerzony i mówi o tym art. 222 § 4 KP:

Dane pozyskane z monitoringu wizyjnego muszą być odpowiednio zabezpieczone. Administratorem tych danych jest podmiot, który zbiera dane osobowe z monitoringu i decyduje o celach i środkach przetwarzania tych danych.

Proponujemy profesjonalne rozwiązania firmy https://www.internec.pl/